torsdag den 1. september 2011

Æblegrød med citronchili...

Æblemos af 1 kg. Bøeghs citronæble
1 stk. Toftegårdens citronchili ( grøn)
1 stl  Hot Lemon chili ( grøn)

Æblerne skrælles og koges i en gryde med 1 dl. vand til de er møre. Derefter snittes de 2 chili i tynde skiver og koger med i ca. 10 min...på svag varme....

Det hele køler af og spises som kold æblegrød. Smagen af citron er dejlig frisk og grøden er ikke stærk....her kan man selvfølgelig tilsætte flere chili for at opnå en større styrke....og evt. nøjes med at bruge Toftegårdens citronchili, som er stærkere og har en kraftigere citrussmag end mine Hot lemon chili....

og jeg plejer at nyde æblegrød med sødmælk til og da jeg havde spist det hele, opdagede jeg at sødmælken stod på bordet....så godt smagte grøden...så det blev bare til at glas mælk afslutningsvis...

1 kommentar:

  1. Man bliver hele tiden klogere..og jeg er da også kommet i tvivl om ikke Toftegårds citronchili og Hot Lemon er den samme...efter at have høstet nærmest samme antal frugter fra samme antal planter, smagt dem noget mere og kigget grundigt på dem...så er jeg kommet til den konklusion...at det nok er den samme..styrken er også ret ens efter nærmere smagning....

    SvarSlet