lørdag den 20. august 2011

Chilifan's Chili con Carne

Dette er ikke selve opskriften - bare et link til den. Det er den bedste Chili con Carne-opskrift, jeg er stødt på endnu - dog bruger jeg "hjemmekogte" kidneybønner i stedet for de slatne dåsebønner, og jeg tilsætter fintsnittet bladselleri.

Supergod Chili con Carne


Det kan være svært at dosere chilien, og her bruger jeg et tip, som jeg har fra Lene Tvedegaard fra Gartneri Toftegaard. Chilierne, som gerne må være stærke, halveres, og kerner og frøstol fjernes.

De halve chilier lægges ned i retten, og nu skal der bare smages med mellemrum. Så snart styrken er tilpas, tages chilierne op igen, og så bliver retten ikke stærkere. Den er ret skudsikker!








3 kommentarer:

  1. Hej Anja,
    Er glad for at du kan lide min Chili Con Carne. Det er også en af mine favorit retter og jeg har brugt mange år på at forbedre netop den opskrift så den matcher både traditioner og min smag.

    Tricket med chilien er rigtigt smart. Jeg er dog typen som elsker chili, så lidt ekstra styrke gør ingen forskel for mig.

    Alt godt,
    Kim Schulz
    grillkokkerier.dk

    SvarSlet
  2. hej Anja !

    Jeg blev glad over en mulighed for at få en opskrift på chili con carne, som er en af mine favoritter....chili con carne opskrifter er altid gode at have og der findes jo mange forskellige...Så tak til dig og til Kim for opskriften....så må jeg have den afprøvet...
    Det er en ret som virkelig får mine tænder til at løbe i vand...og en god styrke chili skal der være....

    venligst Anita

    SvarSlet
  3. Uhm, Anja, denne chili con carne glæder jeg mig til at lave en kold oktober-lørdag med rusk og regn :)
    Jeg tænker at den også kan laves i ovnen i en stegeso eller andet ildfast fad med låg.

    SvarSlet