søndag den 28. august 2011

Chilisauce med mango

NagaDaddymango Sauce
1 to 5 ripe naga’s finely chopped (seeded optional but best) (glove time?)
1 onion finly chopped
3 cloves of garlic crushed
1 tin mangos in syrup (chopped and drained)
250ml cider vinegar
1 cup of sugar
juice of 1 lime
1tsp curry powder
2 red chillis ie cherry bombs or red habs depends on whats available
half tsp salt
2 tsp english mustard
Method
1.First fry onion and garlic untill golden,
2. Add curry powder and stir fry for a minute.
3. Next add chopped mangos, lime juice,naga’s and red chiilis.
4. Cook down for 10 mins on a medium low heat,stir to prevent sticking.
5. Now add vinegar,mustard, sugar,salt and boil for at least 5 mins, or untill a nice sauce consistensy in achieved.(will thicken when cool.)
6. Now blend untill smooth and pour into steralized bottles.
Instead of adding all the Naga’s in stage three you could try saving 1 or 2 back and blending them raw for a more memoral burn.
Jeg brugte frisk mango og tilsatte et par dl. kokosmel, men ellers fulgte jeg nogenlunde opskriften – bare med en anden slags chili. Man kan jo selv styre, hvor stærk den skal være, men lav den gerne lidt ekstra stærk, da mango og kokos tager toppen af styrken, når den har trukket i nogle uger.
Jeg brugte også lidt Atamon, for jeg vil gerne nå at spise det hele…

1 kommentar:

  1. Lyder lækkert, Anja. Jeg vil helt klart også bruge frisk mango til denne.

    SvarSlet